سئو سایت در شیراز

سئو سایت در شیراز

سئو سایت در شیراز

در این مقاله قصد داریم به سئو سایت در شیراز بپردازیم :

مقدمه :

امروزه یکی از مسئله های مهم در زمینه طراحی سایت و راه اندازی یک سایت با کیفیت سئو می باشد و سایتی که مسائل سئو در آن رعایت نشود هیچ گاه نمی تواند بازدید کنندگان زیادی داشته باشد .

اگر بخواهیم یک مثال از سئو در دنیای واقعی بزنیم می توانیم بگوییم : سئو مانند یک سوپر مارکت کوچک است که تمامی موارد مورد نیاز مشتری هایش را با قیمت مناسب دارد ، این در حالی است  که یک سوپر مارکت بسیار بزرگ با پرسنل زیادی اجناسی با برندهای خاص و قیمت های بالایی دارد که به همان اندازه مشتری های کمتری دارد .

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

اهمیت سئو چیست ؟

آیا سئو دارای اصطلاحات خاصی می باشد ؟

آیا رفتار کاربران بر سئو تاثیر گذار است ؟

دلیل استفاده سئو در موتورهای جستجو چیست ؟

مراحل مهم در سئو سایت چیست ؟

سئو سایت در شیراز
سئو سایت در شیراز

اهمیت سئو

شما زمانی موفق هستید که تبلیغات را به صورت غیر مستقیم انجام دهید ، مثلا شما در دنیای واقعی اگر یک فروشگاه داشته باشید نمی توانید به صورت مستقیم به همه افراد از مزایای فروشگاهتان بگوید پس بهتر است از روش ها تبلیغات جمعی مانند بنر، تلویزیون و. . . استفاده کنید .

تبلیغات برای سایت نیز همینطور است شما می توانید از گوگل استفاده کنید و اینجاست که سئو اهمیت پیدا می کند زیرا گوگل هر سایتی را  پیشنهاد نمی دهد  و برای آن قوانین مشخصی را قرار داده است .

اهمیت سئو
اهمیت سئو

اصطلاحات سئو

سئو دارای یک سری اصطلاحات اصلی هستند که در زیر به این اصطلاحات پرداخته ایم :

  • ریچ اسنیپت : به قطعه های ساختاری گفته می شود .
  • داده های ساختاری : تمامی اسنیپت ها که مدیر سایت به موتور جستجو هایی ارائه می دهد .
  • اسکیما : راه جدیدی برای درک موتورهای جستجو می باشد .
  • پوزیشن : رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده شد در سایت شما در گوگل
  • اوریج پوزیشن : میانگین رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده شده در سایت شما در گوگل
  • سی تی آر : میانگین بازدید ها از سایت موتور جستجو
  • سایت مپ : نقشه سایت می باشد .
  • رپورتاژ : یکی پیام خبری است که در اصل تبلیغات سایت شما می باشد و معمولا در سایت های دیگر استفاده می شود . این گزینه برای سئو خارجی استفاده می شود.
اصطلاحات سئو
اصطلاحات سئو

 تاثیر رفتار کاربران بر سئو

در الگوریتم های جدید گوگل سعی شده است که رفتار کاربران را آنالیز کند و طبق همان رتبه بندی ها را انجام دهد .

زمانی که فرد مطلبی را در گوگل جستجو می کند ، گوگل لیستی  از سایت ها را پیشنهاد می دهد این لیست طبق جستجوهای گذشته که توسط کاربران دیگر بوده است اتفاق  می افتد . اگر در این لیست سایتی آخرین رتبه را داشته باشد اما دارای بیشتر بازدید کننده را داشته باشد جایگاره آن را ارتقا می دهد .

یکی از نکات مهم در گوگل این است که کاربران چه مدت زمانی در سایت باشد و دوباره به دنبال همان موضوع باشد .

این نکته نشان دهنده این است که سایت پیشنهادی مفید بوده یا خیر مثلا اگر فرد موضوعی را انتخاب کند و یکی از گزینه ها پیشنهادی در گوگل انتخاب کند و مدت زمان طولانی معقولی را در این سایت سپری کند و بعد از اتمام آن دوباره همان مطلب را جستجو نکند یعنی اینکه این سایت مناسب بوده و دارای رتبه بالایی در گوگل دارد .

 تاثیر رفتار کاربران بر سئو
تاثیر رفتار کاربران بر سئو

 اهمیت سئو در موتورهای جستجو

یکی از معروفترین موتورهای جستجو در سراسر دنیا گوگل می باشد . گوگل یک  موتور جستجو قوی می باشد ، اما همین موتور قوی نیاز به توجه کاربران دارد از اینرو تمام تلاش خود را می کند تا همیشه بهترین نتایج را برای پاسخ های کاربران پیشنهاد بدهد اما در این راه محدودیت های زیادی وجود دارد .

گاهی یک سایت با یک محتوا بسیار ضعیف و نامربوط می تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند و شما که هزینه زیادی برای جمع آوری اطلاعات و تولید محتوا کرده اید در گوگل جایی نداشته باشید . گوگل راهکاری را برای یک محتوای قوی قرار داده است به نام سئو ، اگر سایتی سئو قوی داشته باشد می تواند در رتبه های بالایی  قرار بگیرید .

برای مشخص کردن محتوای خوب گوگل از ربات های خزنده استفاده می کند .

 اهمیت سئو در موتورهای جستجو
اهمیت سئو در موتورهای جستجو

 مراحل مهم در سئو سایت

سئو سایت شامل یک سری مراحل مهم می باشد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :

  • سئو تکنیکال : رعایت اصول سئو در طراحی ، استاندارد سازی در کدنویسی سایت ، نشانه گذاری های استاندارد ، طراحی نسخه ریسپانسیو و بهینه سازی سرعت سایت و مواردی دیگری که در همین زمینه می باشد به سئو تکنیکال معروف می باشد . قبل از شروع هر کاری بهتر است روی گزینه سئو تکنیکال تمرکز کنید .
  • بازاریابی محتوا : فعالیت هایی نظیر آنالیز رقبا ، کلمات کلیدی ارزشمند ، تدوین استراتژی محتوایی ، برچسب گذاری و دسته بندی ، تولید محتوای ارزشمند ، لینک سازی داخلی و . . .  از فرآیندهای بازاریابی محتوا می باشد . بهتر است بدانی شما زمانی در سئو موفق می شوید که محتوای خوبی داشته باشید .
  • لینک سازی هدفمند : شاید دو مورد سئو تکنیکال و بازاریابی محتوا شما را در رتبه های بالایی در جستجو گوگل قرار دهد اما برای رقابت سالم و ماندن در این جایگاه باید لینک سازی هدفمندی داشته باشید . لینک سازی های هدفمند شامل : فعالیت های شبکه های هوشمند ، کامنت مارکتینگ ، فروم های تخصصی ، خرید رپورتاژ آگهی ، خرید بک لینک و … می باشد .
 مراحل مهم در سئو سایت
مراحل مهم در سئو سایت

نتیجه گیری

امروزه گوگل برای اینکه کارایی خود را بالا ببرد و بهترین پیشنهاد ها را به کاربران خود دهد الگوریتم هایی مبتنی بر سئو را پیشنهاد داده است . همچنین گوگل برای بالا بردن کیفیت کارایی خود به رفتار کاربران خیلی اهمیت میدهد .

سئو سایت دارای سه مرحله اصلی به نام سئو تکنیکال ، بازاریابی محتوا و لینک سازی هدفمند می باشد اگر سایتی این سه مرحله را به خوبی رعایت کند  می تواند با اختلاف زیادی از رقبای خود قرار بگیرد .

“Seriously one of the easiest and most feature rich themes I have ever come across. Must have for any web designer.”

Jesse Molinsky , CEO , WP Design

Standard

For Home Businesses and Solopreneurs
$ 25 per month paid annually
  •  

Pro

For Small Businesses and Professional Marketers
$ 55 per month paid annually
  •  

Advanced

For Marketing Teams and Agencies
$ 125 per month paid annually
  •  

9,024,448 community members  ,  2,459,792 items for sale