دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تولید محتوای هدفمند

تولید محتوای هدفمند
تولید محتوای هدفمند

افرادی که در زمینه فضای مجازی فعالیت دارند بارها این جمله که محتوا پادشاه است را شنیده اند حال آیا هر محتوایی می تواند مفید باشد ، باید بگوییم تولید محتوایی می تواند مفید باشد و مخاطب را به خود جذب نماید که به صورت هدفمند باشد .

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

چرا تولید محتوای هدفمند مهم است؟

آیا تولید محتوای هدفمند ضروری است؟

چه محتوایی تولید کنیم؟

تولید محتوای تبلیغاتی چیست ؟

انجام تولید محتوا به چه صورت باید انجام شود ؟

شرکت های تولید محتوا به چه صورت کار می کنند ؟

نمونه تولید محتوا با کیفیت به چه صورتی است ؟

آیا تولید محتوای تخصصی وجود دارد ؟

آیا سایت تولید محتوا وجود دارد ؟

دستمزد تولید محتوا به چه صورت است ؟

آیا راهی برای آموزش تولید محتوا وجود دارد ؟

مشخصات محتوای هدفمند کدامند؟

چرا تولید محتوای هدفمند مهم است

برای آنکه بدانیم چرا تولید محتوای هدفمند مهم است در ابتدا باید بدانیم تولید محتوای هدفمند چیست و چه تفاوتی با تولید محتوای غیر هدفمند دارد. در رابطه با تولید محتوای هدفمند باید بدانیم که هیچ محتوایی تولید نمی شود مگر آنکه دقیق ترین آنالیز ها پیش از آن انجام شده باشد.

آنالیز های انجام شده در موارد مختلف از جمله آنالیز توان سایت شما، جایگاه های مختلف رقیب، حوزه هایی که از آن مغفول بوده اید و استخراج محتواهای زیر ساخت و … انجام می شود.

در عین حال اگر تولید محتوا بدون در نظر گرفتن آنالیز ها انجام شود، عملا انرژی شما هدر می رود. در این رابطه همیشه برای دوستانم آب دادن به گل ها را مثال می زنم. هر گل و گلدانی نیازمند میزان مشخصی از آب است.

اگر این میزان کمتر یا بیشتر از میزان مشخص باشد یقینا گل یا گلدان شما از بین می رود. بنابر این پیش از آب دادن به گیاهتان باید، گیاه مورد نظر را بشناسید و بدانید که چه ویژگی هایی دارد تا بتوانید دقیقا بر اساس نیاز گیاه خود به آن رسیدگی کنید.

تولید محتوای هدقمند چگونه انجام می شود؟

اولین قدم برای تولید محتوای هدفمند، آنالیز و بررسی است. بررسی های انجام شده ی کارشناس تولید محتوا یا کارشناس سئوی شما نشان می دهد  که در چه زمینه هایی، با چه عنوان هایی و چگونه باید تولید محتوا انجام شود.

آنالیز های انجام شده هر چه دقیق تر باشد، باعث می شود میزان بازدهی شما از تولید محتوا چندین برابر باشد. تولید محتوای وب سایت در صورتی که بدون در نظر گرفتن فاکتور های اصلی مستخرج از آنالیز باشد، مسیر اصلی وب سایت شما را منحرف می کند.

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر در حال تولید محتوا بدون نظر گرفتن آنالیز ها هستید، هر چه سریع تر این روند را متوقف کنید و سعی کنید تا مشاوره از کارشناسان تولید محتوا و سئوکاران حرفه ای تیم سرچ وان به مسیر درست ارتقای ورودی ارگانیک خود برگردید.

آیا تولید محتوای هدفمند ضروری است؟

از شما اجازه می خواهم تا برای پاسخ به این سوال یک مثال بزنم. فرض کنید که شما قصد دارید برای تعطیلات پیش رو به مقصدی سفر کنید که هرگز پیش از آن نرفته اید. همراهان شما نیز تصوری از مقصد مورد نظر ندارند.

اما دوستانتان از مقصد مورد نظر تعریف و تمجید زیادی کرده اند و به همین دلیل شما ترغیب شده اید تا حتما به این سفر بروید. بدیهی است که اگر پیش از سفر در رابطه با امکانات رفاهی مقصد مذکور، روش های رسیدن به آن، ویژگی های جاده و برآورد هزینه های مربوطه را انجام نداده باشید، احتمال اینکه در حین سفر با مشکل مواجه شوید، بسیار بالا می رود.

این مقصد بی شباهت به دستیابی به جایگاه سئو خیلی خوب نیست. اگر بدون آنالیز و بررسی های مورد نیاز وارد این حیطه شوید، یقینا در میانه راه به مشکل بر خواهید خورد و حتی ممکن است که کار را برای متخصص سئویی که قرار است بعد از این برای وب سایت شما استراتژی بچیند، سخت تر کنید.

چه محتوایی تولید کنیم

پاسخ به این سوال سخت نیست. از متخصص سئو ی خود بپرسید.

شاید این نوع پاسخ دادن عجیب باشد اما باید بدانید که این حقیقت ماجرا است.

اگر بدون تخصص و دانش مربوطه به تولید محتوا بپردازید، در مسیر انحرافی هستید و در واقع انرژی خود را تلف کرده اید. بررسی و آنالیز ها تاجایی می تواند به متخصص سئو کمک کند که می تواند نتیجه را برای شما تضمین کند.

به عنوان مثال اگر تولید محتوای خود را به تیم سرچ وان بسپارید، همه نتیجه های مربوطه را برای شما تضمین می کند. در عین حال همکاریو همفکری بین شما و تیم تولید محتوای سرچ وان می تواند این امکان را برای شما فراهم کند تا در کمترین زمان ممکن، به نتیجه دلخواه برسید.

تولید محتوای تبلیغاتی

در تولید محتوا قرار است با استفاده از متن و یا فیلم و عکس و  . . . یک مفهوم را به مخاطب خود منتقل نمایید ، حال این مفهوم می تواند به صورت یک مطلب آموزشی باشد و یا معرفی یک کالا تبلیغاتی باشد .

تولید محتوای تبلیغاتی
تولید محتوای تبلیغاتی

تولید محتوا با تصویری که در ذهن مخاطب می سازد با فرد ارتباط برقرار کند . در زیر به نکات کلیدی که فرد باید در تولید محتوای تبلیغاتی توجه کند اشاره کرده ایم :

تیتر حرفه ای :

در اولین موردی که باید در تولید محتوا به آن دقت کنید این است که بتوانید یک تیتر حرفه ای بسازید به این صورت که مخاطب را به خود جلب نمایید .

تیتر هوشمندانه تیتری است که با جذاب بودن خود بتواند مخاطب را تشویق کند که محتوا را مطالعه کند . گاهی خواننده با سطرهای تکراری و بی روح روبرو می شود که در بیشتر مواقع هیچ حسی به دنبال کردن متن ندارد .

البته باید بدانید برای اینکه بتوانید محتوای جذابی تولید نمایید باید به متنی که قرار است در ادامه تیتر بنویسید فکر کنید

زیرا گاهی افراد این باور اشتباه را دارند که تنها یک تیتر جذاب می نویسند و برای متن زمان زیادی را نمی گذارند .

زیاد دیده ایم که افراد یک تیتر جالب انتخاب می کنند و مخاطب به خاطر آن تیتر جذاب به صفحه می رود اما در چند ثانیه متوجه می شود که متن بی کیفیت است و سریع از صفحه خارج می شود که این امر باعث می شود که رتبه سایت کاهش پیدا کند .

با توجه به موارد ذکر شده باید بتوان یک هماهنگی دقیقی و کاملی بین محتوا و تیتر انتخابی ایجاد  شود .

یکی از نکات اصلی که در زمان انتخاب تیتر باید دقت کنید این است که به هیچ عنوان از تیترهایی تکراری و یا فریبنده اند استفاده نکنید زیرا اینگونه تیترها باعث می شود که روی مخاطب تاثیر خوبی نداشته باشد .

اگر بخواهید برای اینکه تبلیغات خوبی داشته باشید و مخاطب زیادی را جذب کنید از تیترهای فریب دهنده استفاده کنید مخاطب خیلی سریع متوجه می شود که شما قصد فریب دادن او را داشته اید و باعث می شود که به شما بی اعتماد شود و دیگر وارد صفحه شما نشود .

روان نوشتن :

یکی از مهم ترین نکات در زمان تولید محتوای تبلیغاتی این است که بتوانید روان بنویسید تا هر مخاطبی از هر قشری آن را درک نماید .

فردی که در حال تولید محتوا است باید این باور را ُداشته باشد که در نقش بازاریابی است که باید با اعجاز کلمات خود به صورت غیر حضوری بر روی مخاطب خود تاثیر بگذارد و آن افراد را به سمت خود جذب نماید .

روان نوشتن :
روان نوشتن :

حال اگر این فرد از متن های روان و قابل فهم استفاده  نکند می تواند از برگ برنده خود استفاده  کند زیرا از این راه مخاطبینی که درک درستی از محتوای شما دارند بیشتر می شوند و روز به روز به مخاطبین شما افزوده می شود .

حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان یک متن روان نوشت . زمانی شما در ماراتن روان نویسی موفق می شوید که از کلمات آشنا بیشتر استفاده کنید و سعی نداشته باشید که با کلمات سنگین مخاطب را سردرگم و گیج نمایید .

حال گاهی برخی از کسب و کارها با توجه به حوزه کاری خود مجبور هستند از کلمات تخصصی استفاده نمایند در این زمان است که شما به عنوان یک تولید کننده محتوا باید توضیح مختصر و روانی از کلمات تخصصی بدهید

و اگر مخاطبین هدف شما مشخص هستند و احتمال می دهید که ای افراد با تمامی کلمات تخصصی آشنا هستند زیاد نباید به جزئیات وارد شوید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

بالا بردن اطلاعات :

برای اینکه بتوانید در تولید محتوای تبلیغاتی موفق شوید باید سعی کنید بیشتر مطالعه کنید حال این مطالعه می تواند خواندن کتاب ، روزنامه مجله و هر رسانه ای که اطلاعات شما را بالا می برد باشد .. با خواندن می توانید به نحوه نگارش بیشتر آشنا شوید

البته باید کتاب و یا مجلاتی را انتخاب کنید که نویسندگان آن افراد حرفه ای در حوزه خود باشند تا دایره اطلاعاتی خود را بالا ببرید .

تمامی افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می دانند که هر چه مطالعه بیشتری داشته باشند می توانند محتواهای جذاب تری تولید نمایند .

بالا بردن اطلاعات :
بالا بردن اطلاعات :

اگر شما فردی هستید که تسلط کامل بر روی محصولات خود دارید بهتر است تنها با کمی مطالعه و آشنا شدن با اصول نوشتن خودتان دست به کار شوید و محتوایی با کیفیتی تولید نمایید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

اطلاعات کامل :

یکی از نکات مهم در زمان تولید محتوای تبلیغاتی این است که بتوانید اطلاعاتی بی نقص را تولید کنید

زیرا مخاطبی که قصد خرید محصول را دارد به دنبال این است که اطلاعات خوبی را از محصولات شما کسب نماید حال اگر فرد در زمان خرید نتواند از صفحه شما اطلاعات لازم را در مورد خرید خود کسب نماید سریعا از صفحه شما خارج می شود و به دنبال فروشگاه های دیگر می رود .

برای اینکه اطلاعات کامل را به مخاطب بدهید باید خود را به جای مخاطبین بگذارید و هر سوالی که ممکن است در زمان خرید برای مخاطب پیش آید را در دسترس آن قرار دهید . با این روش شما علاوه بر اینکه سایت خود را کامل کرده اید توانسته اید که اعتماد مخاطب را جلب کنید .

در حال حاضر بیشتر سایت های فروشگاهی و تبلیغاتی حتی تصاویری که دارند را به صورت کامل می گذارند تا مخاطب بتواند کالا مورد نظر خود را از تمامی وجه ها مشاهده نماید .

فردی که می خواهد وارد تولید محتوای تبلیغاتی شود باید بداند که در حال حاضر رقابت در دنیای مجازی بسیار زیاد است و برای موفقیت باید وقت زیادی بگذارد و با محتوای کاملی که تولید می کند مخاطب بیشتری را جذب نماید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

داستان نویسی :

یکی از نکات موفقیت در تولید محتوای تبلیغاتی این است که شما بتوانید یک داستان جذاب از محصول خود برای مخاطب تعریف نمایید .

داستان سرایی در تبلیغات به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و او را گام به گام به سمت خرید از محصول خود پیش ببرید .

اگر بگوییم تمامی افراد شنیدن داستان های جذاب را دوست دارند اغراق نکرده ایم و شما می توانید از این امتیاز استفاده نمایید .

داستان نویسی :
داستان نویسی :

با استفاده از داستانی که در محتوای خود تعریف کرده اید به مخاطب اجازه می دهید که با شما همزاد پنداری کند و در دراز مدت در ذهن او بمانید .

این را بدانید که این داستان سرایی باید هوشمندانه باشد و باعث نشود که حس بد به مخاطب منتقل شود زیرا در این صورت باعث می شود که نتیجه کامل عکسی به بار آورد .

لینک داخلی :

در زمان تولید محتوای تبلیغاتی که باید به آن بسیار دقت کنید لینک دهی داخلی است . لینک دهی های داخلی علاوه بر اینکه از دید کاربران بسیار جذاب است

و نتیجه خوبی بر روی سئو دارد و شما از این طریق می توانید علاوه بر بالا بردن مخاطب می توانید انتظار داشته باشید که در رتبه های بالاتری در پیشنهادهای موتورهای جستجوگر قرار بگیرید .

برای داشتن یک محتوای تبلیغاتی خوب باید از مقالاتی که قبلا در سایت خود استفاده کرده اید کمک بگیرید برای این کار باید از لینک های داخلی که در داخل سایت موجود است استفاده نمایید .

با انتخاب استراتژی قوی در بازاریابی محتوایی که دارید می توانید یک سوییچ قوی بین مقالات و محتواهای خود داشته باشید .

بیشتر افراد خبره سعی می کنند به جای اینکه از مقالات طولانی که باعث می شود که مخاطب را خسته کند از چندین مقاله استفاده کنند و لینک دهی های داخلی بین آن ها انجام دهند

البته باید اصول مشخصی که در تعداد کلمات در تولید محتواهای استاندارد است را به درستی رعایت نمایند .

بیشتر افرادی که در این زمینه خبره هستند می داند که در مورد تولید محتوای تبلیغاتی لینک دهی های داخلی یک معجزه است زیرا با استفاده از آن می توانید تبلیغات در مورد محصولات مرتبط را داشته باشید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

ساختار بندی :

برای اینکه یک محتوای تبلیغاتی با کیفیت داشته باشید باید بتوانید ساختار بندی قوی داشته باشید .

برای نوشتن محتوا تبلیغاتی نباید تمامی مشخصات و امتیازهای خود را در-همان چند جمله ابتدایی بیان نمایید البته یک نوع از نوشتن محتوا تبلیغاتی با عنوان میکروکپی است که از این روش استفاده می شود

اما در متنی که کلماتی بالای 800 کلمه دارد نباید از این روش استفاده شود . یک نویسنده حرفه ای در زمینه نوشتن تبلیغات باید بتواند از ابتدا تا انتها متن مخاطب را با خود همراه کند و همیشه حرفی برای گفتن داشته باشد .

ساختار بندی :
ساختار بندی :

در این راستا باید سعی کند نحوه ی جمله بندی را به صورتی انتخاب کند که مخاطب همراه آن باشد .

انجام تولید محتوا

برای انجام تولید محتوا باید یک سری نکات مهم را رعایت کرد تا بتوان به یک محتوای با کیفیت رسید . در زیر به یک سری از این نکات اشاره کرده ایم :

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

جذاب بودن محتوا :

شما به عنوان یک نویسنده باید بتوانید مخاطب را با خود همراه کنید تا سرگرم شود . سرگرم کردن مخاطب باعث می شود که شانس دیده شدن سایت خود را بالا ببرید .

برای سرگرم کردن مخاطب بهتر است از جملات روتین و تکراری استفاده نکنید . این مثال را در نظر بگیرید شما می خواهید در مورد یک دندانپزشکی تبلیغ کنید می توانید در یک جمله ساده در مورد سوابق دندانپزشک و محیط دانپزشکی متنی را تولید نمایید

جذاب بودن محتوا :
جذاب بودن محتوا :

اما در نقطه مقابل می توانید با استفاده از جملات شیرین و جذاب مانند << ساختن مروارید های زیبا با دندانپزشکی ما >> قطعا این جمله تاثیر بیشتری بر روی مخاطب می گذارد و با علاقه بیشتری متن را تا پایان دنبال می کند .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

جذب مخاطب :

شما به عنوان یک مدیر حرفه ای باید به صورتی از محصول خود تبلیغ کنید که مخاطب احساس کند که شما به هیچ عنوان از محصول خود تبلیغ نمی کنید .

اینکه بخواهید مانند افرادی که همیشه نصیحت میکنند و جملاتشان تکراری می شود عمل کنید قطعا هیچ تاثیری بر روی مخاطب نمی گذارید .

بهتر است برای موفقیت از این نوع از متن ها فاصله بگیرید و سعی کنید بدون نصیحت و تبلیغ مستقیم محصول خود را معرفی نمایید .

یک مثال معروف در این زمینه وجود دارد شما برا اینکه از مخاطب بخواهید که به شما اعتماد کند و شما را به دیگران معرفی کند می توانید به صورت خشک و بی روح مستقیم بگویید ما بهترین محصول را داریم و شما حتما آن را استفاده کنید و به دیگران معرفی نمایید و یا اینکه می توانید با یک جمله کوتاه << ابتدا مقایسه بعد خرید >> حس اعتماد را در مخاطب به وجود آورید .

میزان اطلاع مخاطب :

شما به عنوان فردی که میخواهید محصول خود را معرفی کنید باید این پیش فرض را در نظر بگیرید که مخاطب اطلاع نسبی از محصول شما دارد و نیازی نیست که شما از ابتدا همه موارد را برای او توضیح دهید .

البته این موضوع کاملا واضح است اما باید بدانید که اگر قصد دارید محصول را به دیگران معرفی کنید باید یک اطلاعات کلی در مورد محصول بدهید و از توضیحات تخصصی اجتناب کنید البته در این بین افرادی هستند که ممکن است به کسب و کار شما علاقه نشان دهند و با تمامی جزئیات آشنا شوند

در این مواقع نیازی نیست شما بدون اینکه درخواستی از سمت مخاطب توضیح اضافی بدهید زیرا فردی اگر توضیح اضافی بخواهد خود آن به سمت شما می آید تا پاسخی برای پرسش هایش پیدا نماید .

با ارزش بودن مخاطب :

یک تولید محتوای با کیفیت تولید محتوایی است که در آن جایگاه مخاطب مشخص است و مخاطب حس با ارزش بودن را دارد .

این حس باعث می شود که مخاطب شما را به دیگران معرفی کند و از مخاطبین وفادار شما محسوب شود .

محتوایی که در آن بخواهید ارزش مخاطب را بالا ببرید بسیار سخت است زیرا قرار نیست در این محتوا با کلمات چاپلوسی کنید بلکه باید با کلمات به صورت بازی کنید که محترمانه باشد و مخاطب احساس کند که در اولویت قرار دارد .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

درگیر کردن مخاطب :

محتوایی خوب است که در آن بتوانید مخاطب را درگیر کنید و ترغیب شود تمامی متن شما را با اشتیاق بخواند .

درگیر کردن حس مخاطب راه های مختلفی دارد شما می توانید با یک متن طنز ، غمگین ، شاد و یا هر متنی دیگری این حس را ایجاد نمایید و مدت ها در ذهن مخاطب بمانید .

شرکت های تولید محتوا

امروزه به دلیل اهمیت تولید محتوا شرکت های تولید محتوا راه اندازی شده اند . در این شرکت ها افرادی گرد هم می آیند که بتوانند یک محتوای کارآمد برای افراد تولید نمایند . یکی از این افراد مدیر تیم محتوا است که باید تمامی کارها را سازماندهی کند و اولویت بندی کارها را مشخص نمایید

همچنین مدیر تیم محتوا باید مطمئن شود که افرادی که در این شرکت مشغول به کار هستند به کارهایی که به آنها محول می شود تسلط دارند . هر محتوایی که تولید می شود قبل از اینکه به دست کارفرما برسد باید توسط مدیر بررسی شود و در صورت تایید فرستاده شود .

شرکت های تولید محتوا
شرکت های تولید محتوا

فرد دیگری که در شرکت های تولید محتوا نقش پررنگی دارد ویراستار محتوا است

هر فردی شاید بتواند متن در مورد هر موضوعی بنویسید

اما این ویراستار است که باید متن را تایید نماید زیرا اگر متن به هر اندازه ای علمی و معتبر باشد ولی در آن اصول اولیه ویراستاری رعایت نشود هیچ تاثیری ندارد .

گاهی افراد این باور را دارند که شرکت آنها داری نویسنده های خبره است و نیازی به ویراستار نیست که این باور کاملا اشتباهی است زیرا وظایف ویراستار با نویسنده کاملا متفاوت است و ویراستار به صورت دقیق متن را بررسی می کند کاری که فرد نویسنده نمی تواند در مورد متن خود انجام دهد .

وظایف ویراستار در کنار کنترل محتوا املا ،  نگارش ، رعایت دستور زبان ، خوانایی ، یکپارچگی ، ساختار بندی صحیح است همچنین باید تایید کند که متن می تواند مفهوم را به درستی به مخاطب برساند .

نویسنده یکی دیگر از افراد مهم در شرکت های محتوایی است که به عنوان ستون اصلی این شرکت است .

نویسنده فردی است که محتواها را تولید می کند . نویسنده باید فردی باشد که توانایی این را داشته باشد که در مورد هر موضوعی بتواند با هنری که دارد متنی دلچسب بنویسد .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

نمونه تولید محتوا

در چند سال گذشته دیجیتال مارکتینگ رونق چشمگیری گرفته است و به دنبال آن افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کردند نیز نسبت به گذشت بیشتر دیده شده اند .

تولید  محتوا می تواند شامل متن ، فیلم ، عکس و یا هر چیز دیگری باشد ، حال فردی که کارهای تولید محتوا را انجام میدهد با توجه به نوعی که انتخاب کرده است می تواند نویسنده یا طراح باشد .

اگر بخواهیم در مورد نمونه تولید محتوا هایی که بیشتر دیده می شوند توضیح دهیم باید به این نکته اشاره کنیم هر کسب و کاری با در نظر گرفتن به حرفه خود باید نوع محتوا را انتخاب کند

مثلا ترجمه یک مقاله بهتر است به صورت متن باشد تا فرد تسلط کامل داشته باشد و یا خبر می تواند به صورت تلفیقی از متن به همراه ویدیو و یا عکس باشد که مخاطب بهتر جزئیات خبر را درک نماید .

در نمونه تولید محتوا با کیفیت باید فردی که محتوا را تولید میکنند مهارت های لازم را داشته باشد . در زیر به این مهارت ها اشاره کرده ایم :

اگر فرد می خواهد مطلبی را توسط متنی به مخاطب منتقل نماید باید  در وهله اول یک نویسنده خوب باشد که متنی روان و بدون پیچیدگی بنویسد .

نویسنده خوب فردی است که بتواند متن  را با هر موضوعی با کمترین ویراستاری بنویسد . این افراد معمولا به دلیل اینکه مطالعه خوبی در هر زمینه دارند با تمامی فوت و فن های نوشتن آشنا هستند.

یکی از مهارت هایی که نیاز است برای تولید محتوا فرد داشته باشد این است که شناخت کامل بر روی مخاطبین داشته باشد .

این کاملا بدیهی است که دامنه اطلاعات بسیار وسیع است و شناخت تمامی مخاطبین سخت است اما فرد باید برای رسیدن به این مرحله زمان بگذارد تا یک شناخت نسبی از مخاطب پیدا کند .

موضوع شناخت مخاطب یکی از مهم ترین نکات در تولید محتوا است زیرا اگر فرد بدون توجه به این مشخصه محتوا را تولید کنند ممکن است یا برای مخاطب بسیار ابتدایی باشد و مخاطب از آن پشیمان شود و یا اینکه بسیار سنگین باشد که در این صورت نیز باز هم از مطالعه و یا مشاهده ادامه محتوا پشیمان خواهد شد .

یکی از مهارت های دیگر به فرد کمک می کند محتوایی یونیک تولید کند داشتن مهارت زبانی به غیر از زبان فارسی است زیرا در این صورت می تواند از منابع مختلف و معتبر جهانی استفاده کند و محتوایی که تولید می کند با محتواهایی که وجود دارد متفاوت باشد .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

تولید محتوای تخصصی

معمولا بیشتر افراد برای معرفی کسب و کار خود ترجیح می دهند از تولید محتوای تخصصی استفاده نمایند .

معمولا بیشتر افراد برای اینکه کار خود را خاص نشان دهند به دنبال این هستند که از محتواهای تکراری فاصله بگیرند و بیشتر تولید محتوای تخصصی را انتخاب می کنند .

بیشتر افرادی که در این عرصه فعالیت دارند در زمان مشاوره از فرد سوالاتی را میپرسند و در صورت خاص و نوین بودن آن از فرد می خواهند که حتما تولید محتوای تخصصی را انتخاب نمایند .

تولید محتوای تخصصی
تولید محتوای تخصصی

همچنین اگر قرار است که محصولی که تولید می کنید برای یک قشر خاص باشد بهتر است تولید محتوای تخصصی را انتخاب کنید مثلا اگر شما قرار است یک دستگاه خاص برای کارخانه ای تولید کنید بهتر است محتوای تخصصی انتخاب نمایید

زیرا هیچ مخاطب عام به دنبال مطالب شما نیست و تمامی مخاطبین شما از قشری هستند که اطلاعات نسبی از کسب و کار و محصول شما دارند .

حال سوال پیش می آید تولید محتوای تخصصی چیست ؟ در اصل باید بگوییم تولید محتوا تخصصی به دو دسته تقسیم می شود تولید محتوایی  که توسط یک فرد متخصص تولید شود و یا تولید محتوایی که موضوع تخصصی داشته باشد .

این که فرد کدام دسته را انتخاب کند کاملا بستگی به کارفرما  و نوع کسب و کار دارد . تولید محتوای تخصصی به یک موضوع اساسی دیگر نیز وابستگی دارد و آن این است که محتوا قرار است از چه بستری به دست مخاطب برسد .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

سایت تولید محتوا

سایت های زیادی در زمینه تولید محتوا وجود دارد و به دلیل اینکه ماهیت تولید محتوا اینترنتی است مخاطبین زیادی دارد .

در این سایت ها به اصول اساسی و پایه به صورت دقیق توجه می شود و می توان به راحتی به آنها اعتماد کرد

زیرا این افراد به دلیل اینکه موفق باشند و در رتبه ها بالایی قرار بگیرند سعی می کنند اعتماد مخاطبین خود را جذب کنند . معمولا در این سایت ها محتواها با رعایت نکات زیر امکان پذیر است :

داشتن ایده :

در سایت های تولید محتوا با توجه به اینکه تعداد سفارشات بالا است می توانند ایده های خوبی برای تولید محتوا داشته باشند .

یکی از نکات مهم در تولید محتوا کلمات کلیدی است به همین دلیل بهترین برای تولید کلمات کلیدی قوی و پرکاربرد راه های دیگری به جز تجربه وجود دارد یکی از این راه ها موتور جستجوگر گوگل است

البته می توان از ابزارهای تولید کننده عبارت ها نیز که بیشتر به صورت وب سایتها هستند نیز نام برد پیشنهادات را برای کلمات کلیدی می توانید درون این سایت ها مشاهده نمایید .

داشتن ایده :
داشتن ایده :

برای تولید کلمات کلیدی قوی و پرکاربرد راه های دیگری به جز تجربه وجود دارد یکی از این راه ها موتور جستجوگر گوگل است ، البته می توان از ابزارهای تولید کننده عبارت ها نیز که بیشتر به صورت وب سایتها هستند نیز نام برد .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

عنوان :

یکی از ارکان مهم در تولید محتوا این است که فرد توانایی نوشتن عنوان جذاب را داشته باشد تا بتواند مخاطبین را جذب نماید .

نوشتن عنوان یک موضوع مهمی است که تمامی افراد خبره در این عرصه از اهمیت آن آگاه هستند و همیشه سعی دارند با یک عنوان جذاب مخاطب بیشتری را جذب نمایند .

عنوان :
عنوان :

محتوا :

تولید کننده محتوا با یک عنوان جذاب مخاطب را به سمت خود جذب کرده است حال باید برای رعایت اصول سئو یک سری کلمات کلیدی انتخاب کند تا جایگاه ویژه ای در لیست پیشنهادی های موتورهای جستجو پیدا کند .

همچنین در محتوایی که تولید کرده است به درستی از کلمات کلیدی استفاده شود زیرا یکی از قوانین سئو این است که کلمات کلیدی با چگالی مشخصی به صورت پراکنده در متن استفاده شود .

منظور از پراکنده بودن این است که اگر شما کلمه کلیدی انتخاب می کنید یعنی موضوعی که انتخاب کرده اید مطابق آن است پس باید در کل متن در مورد آن صحبت کنید . در ادامه باید محتوا معتبر باشد

زیرا بیشتر تولید کننده ها محتوا زمان زیادی را برای انتخاب عنوان و کلمه های کلیدی صرف می کنند  ولی زمانی که به محتوا می رسند از آن می گذرند .

مخاطب ابتدا از طریق یک عنوان جذب می شود اما این محتوا و یا بدنه محتوا است که اعتماد مخاطب را جذب می کند .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

شناخت رقبا :

در بیشتر سایت های معتبر برای تولید محتوا سعی می شود که رقبا متناسب با کسب و کار مورد نظر شناسایی کنند و سپس محتوا تولید شود .

دلیل اهمیت این موضوع این است که شما با شناخت و بررسی رقبا می توانید از نقاط ضعف و قوت آنها بهره مند شوید

همچنین باعث می شود که دیگر تکراری ننویسد و منحصر به فرد باشید . زمانی شناخت رقبا اهمیت پیدا می کند که شما مخالف آنها بنویسید

مثلا اگر در یک مقاله رقیب از مزایا موضوع مطلب نوشته اند شما سعی کنید در محتوای خود از معایب موضوع بنویسید .

به روز بودن :

یک محتوای سازنده محتوای است که به روز باشد زیرا در این عصر ارتباطات بیشتر افراد اطلاعات بالایی دارند و اگر متوجه شوند که اطلاعات شما کمی قدیمی است قطعا از صفحه شما خارج می شوند . برای به روز بودن علاوه بر  اصل محتوا باید فرمت به روزی نیز داشته باشید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

رعایت نکات نگارشی :

هر محتوایی برای اینکه معتبر بودن خود را نشان دهد باید تمامی نکات نگارشی را رعایت کند .

یک مقاله علمی را در نظر بگیرد کوچکترین خطای نگارشی حتی غلط املایی تا چه اندازه می تواند معتبر بودن آن را زیر سوال ببرد به همین دلیل بیشتر سایت های معتبر یک سری افراد با عنوان ویراستار دارند که این فعالیت را به عهده دارند .

رعایت نکات نگارشی :
رعایت نکات نگارشی :

دستمزد تولید محتوا

با توجه به کیفیت تولید محتوا دستمزد ها متفاوت است اگر اصول اولیه و پایه به صورت دقیق رعایت شود فرد می تواند درآمد خوبی از این راه کسب نماید . این اصول به صورت زیر است :

در گام نخست و اساسی فرد نباید به هیچ عنوان از مطالب کپی استفاده نمایید زیرا مطالب کپی باعث امتیاز منفی در گوگل می شود .

اگر فرد توانایی تولید محتوا به صورت تالیف ، ترجمه و یا حتی بازنویسی داشته باشد یک امتیاز محسوب می شود .

رعایت اصول نگارشی از نکات مهمی است که علاوه بر تاثیر بر روی خوانایی بر سئو نیز تاثیر میگذارد .

دستمزد تولید محتوا
دستمزد تولید محتوا

اصول نگارشی شامل استفاده به جا از ویرگول ، شماره گذاری ، بولت ، پرانتزها و غلط املایی می شود .

رعایت کردن اصول سئو از مهم ترین نکاتی است که فرد باید در تولید محتوا رعایت نماید .

در این کار فرد  باید از تصویر مرتبط استفاده کند ، کلمات کلیدی را انتخاب و با چگالی مشخصی در تمام متن استفاده کند .

متنی روان و بدون ابهام نوشته شود.  عنوان بندی های  با استفاده از کلمات کلیدی در طول متن داشته باشد . همچنین طول کل کلمات و پاراگراف ها به صورت استاندارد باشد .

بهتر است بدانید معمولا دستمزد تولید محتوا متنی به صورت کلمه ای است .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

آموزش تولید محتوا

راه های زیادی برای آموزش تولید محتوا وجود دارد یکی از این راه ها کلاس های مجازی و یا آموزش هایی است که در سایت های معتبر انجام می شود در زیر به چند نمونه از آموزش های کلیدی در زمینه تولید محتوا اشاره کرده ایم :

اصول پایه : یک سری از اصول پایه مانند نوشتن عنوان جذاب و یا مشخص کردن کلمات کلیدی وجود دارد که به عنوان اصول پایه در زمان آموزش تولید محتوا به فرد داده می شود .

این اصول الزامات تولید محتوای با کیفیت است و هر فرد در زمان نوشتن و تولید محتوا باید آنها را رعایت کند .

شناخت رقبا و مخاطب : یکی از مهم ترین نکاتی که در آموزش تولید محتوا به فرد داده می شود این است که فرد باید رقبا و مخاطبین خود را بشناسد .

شناخت مخاطب به فرد کمک می کند که در زمان تولید محتوا بداند برای چه قشری قرار است محتوا تولید کند

به عنوان مثال فرد اگر این موضوع را در نظر نگیرد ممکن است محتوایی تولید کند که برای مخاطب سنگین باشد و یا در نقطه مقابل محتوایی که تولید کرده است برا ی مخاطب بسیار پیش پا افتاده باشد .

همچنین فرد باید رقبای خود را بشناسد و طبق آن محتوا را تولید کند البته منظور از این جمله کپی برداری از مخاطبین نیست بلکه با شناخت رقبا نقاط قوت و ضعف را بررسی کرده و از آنها در زمان تولید محتا بهره مند شود .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

شناخت موضوع :

فرد به عنوان شخصی که قرار است از طریق محتوا اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهد باید تسلط کامل بر روی موضوع داشته باشد .

گاهی فرد با خواندن یک مقاله شروع به نوشتن محتوا می کنند و قطعا این محتوا برای فردی که کمی با این موضوع آشنا است نامعتبر است .

تولید کننده محتوا در وهله اول باید یاد بگیرد که قرار است با محتوایی که تولید می کند موضوعی را به  مخاطبین خود آموزش دهد به همین دلیل باید تسلط کامل بر روی آن داشته  باشد و سطحی از آن نگذرد .

لینک دهی :

در آموزش تولید محتوا به شما آموزش داده می شود که لینک دهی های مناسبی در محتوای خود داشته باشید این لینک دهی ها به صورت لینک دهی های داخلی و خارجی است .

برای اینکه لینک دهی های داخلی داشته باشید بهتر است لیستی از مقالات خود تهیه نمایید و آن مقالاتی که با یکدیگر مرتبط هستند را به صورت هوشمندانه به یکدیگر لینک بدهید .

اطلاعات درست :

برای موفق شدن بهتر است در محتوای تولیدی از اطلاعات درست استفاده کنید و به هرگونه شایعه  و یا ابهاماتی که در کسب  کار شما وجود دارد پاسخ دهید . همچنین می توانید از مقالات آموزشی استفاده کنید .

اینکه شما یک گوشه ای از هنر خود را به مخاطب آموزش دهید باعث می شود که فرد به شما اعتماد کند و حتی ممکن است برای آموزش بیشتر تشویق شود که هزینه ای نیز بپردازد .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

اندازه کلمات :

یکی دیگر از نکاتی که به شما آموزش داده می شود این است که با توجه به موضوع و سایتی که قرار است تولید محتوا را برای آن انجام دهید

به عنوان مثال در یک سایت فروشگاهی نیازی نیست از محتواهایی با کلمات زیاد استفاده کنید اما در نقطه مقابل برای سایت هایی که قرار است مطلبی را آموزش دهید بهتر است از محتواهایی با طول کلماتی بالا دو یا سه هزار کلمه استفاده نمایید .

انتخاب متا :

متا تگ عنوان و توضیحات بخشی است که فرد در زمان پیشنهاد موتورهای جستجوگر مشاهده می کند به همین دلیل اهمیت زیادی دارد .

معمولا مخاطبین در نگاه اول متا را می خوند اگر احتمال داد که می تواند پاسخ خود را پیدا کند وارد سایت می شود در غیر اینصورت حتی وارد سایت نمیشود

این در حالی است که شاید تولید کننده محتوا زمانی زیادی را برای عنوان ، کلمات کلیدی و حتی بدنه محتوا گذاشته باشد اما به دلیل اینکه متا خوبی برای خود انتخاب نکرده است این شانس را از دست می دهد.

استفاده از تکنیک ها :

تکنیک های زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که رتبه خوبی در موتورهای جستجو پیدا کنید .

تکنیک کلاه سفید و تکنیک کلاه سیاه دو تکنیک مهم و اساسی است که در صورت استفاده از تکنیک کلاه سفید می تواند از رقبای خود پیشی بگیرد

و در رتبه های اولیه موتورهای جستجو قرار گیرد و در صورت استفاده از تکنیک کلاه سیاه شاید مطلب شما در وهله اول رتبه خوبی پیدا کند ما در کمترین زمان موتورهای جستجو متوجه می شوند و آن را جریمه می کنند

قابل اجرا بر روی موبایل :

امروزه اکثر افراد از موبایل های خود استفاده می کنند و کمتر کسی پشت سیستم می نشیند  و محتوایی را سرچ می کند

به همین دلیل یکی از نکاتی مهمی که در آموزش ها انجام می شود این است که شما باید محتوا را باید به صورتی تولید کنید که در تمامی موبایل ها قابل اجرا باشد .

قابل اجرا بر روی موبایل :
قابل اجرا بر روی موبایل :

ساختار بندی محتوا :

فرد باید به عنوان یک تولید کننده محتوا ساختار دقیق و مشخصی از محتوا طراحی کند تا مخاطب در همان نگاه ابتدایی متوجه شود که قرار است در ادامه چه محتوایی را بخواند . در انتهای هرمحتوایی بهتر است یک چکیده ای از محتوای کلی بیان کنید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوای هدفمند هستید

مشخصات محتوای هدفمند کدامند؟

کانتنت مارکتینگ هدفمند یعنی در ابتدا عنوانی که محتوا برای آن تولید می شود آنالیز شده باشد.

این یعنی اینکه بتواند به زیر ساخت سئو شما کمک کند و به احتمال زیاد هم منجر به افزایش ورودی ارگانیک شما شود.

نتیجه گیری

تولید محتوا یکی از اصلی ترین راه هایی است که اگر به خوبی انجام شود و روی آن تمرکز شود می تواند به افراد کمک کنند که مخاطب بیشتری جذب کنند و موفق تر باشند . برای تولید محتوا با کیفیت ابتدا باید فرد با اصول اولیه آن آشنا شود.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *